Lavvoen vår i Nesmyra

Nesmyra er et flott turmål. For å komme til Nesmyra må vi gå ned til fjæra vår og videre sørover. Vi er avhengig av fjære får å komme dit, fordi floa når over deler av veien.

Sommeren 2018 fikk vi satt opp en spiltter ny og flott lavvo her.  Her har vi satt ut en bålpanne med benker, dette blir en flott plass hvor vi kan lage mat! Lavvoen blir også en fin tilfluktsplass når det regner og blåser. En vedovn blir en god varmekilde på de kaldeste dagene, vi gleder oss til å ta den i bruk!

I Nesmyra har et par flotte klatretrær, en åpen mark og en liten elv som passerer.

"Gjennom leik i naturen får barna kontakt med naturen uten at barna er bevisst på akkurat det. Dette gjør at de føler nærhet til naturen og etter hvert som de bruker tid i naturen vil de få denne nærheten «under huden». Denne nærheten til natur vil påvirke dem gjennom resten av oppveksten og gi dem et ønske om å ta vare på naturen."

Temahefte Natur og miljø